DJI RoboMaster S1: Unboxing i najważniejsze funkcje

W tym artykule przeprowadzamy unboxing RoboMastera S1 i dajemy Ci podgląd jego najważniejszych funkcji. Zacznijmy od początku!

Unboxing robota edukacyjnego RoboMaster S1

Robomaster S1 unboxing

Opakowanie

Zestaw Robomaster S1

Zbliżenie na moduł gimbala i wyrzutnię

Robomaster S1 unboxing

Niektóre elementy w pudełku

Robomaster S1 unboxing

DJI RoboMaster S1

W pudełku

elementy Robomaster S1

Elementy wewnątrz pudełka S1

Kliknij tutaj, żeby zapoznać się z pełną listą akcesoriów.

Najważniejsze funkcje RoboMaster S1

 

46 programowalnych elementów

Niskie opóźnienie transmisji HD FPV

Ruch dookólny 4WD

Pancerz z inteligentnymi czujnikami

6 programowalnych modułów AI

Programowanie Scratch i Python

Wiele ekscytujących trybów walki

Innowacyjne nauczanie

Konstrukcja modułowa

RoboMaster S1 posiada modułową konstrukcję, która umożliwia samodzielne zbudowanie urządzenia. 

Inteligentny kontroler

Dzięki wydajnemu procesorowi, inteligentny kontroler może jednocześnie wykonywać takie zadania jak obrazowanie w wysokiej rozdzielczości z niskim opóźnieniem i obliczenia z wykonaniem sztucznej inteligencji. Transmisja jest bardzo płynna i niezwykle czuła.

Koła Mecanum

Każde koło Mecanum składa się z 12 rolek, które zapewniają wielokierunkowy ruch RoboMaster S1.

2 osiowy mechaniczny gimbal

Nie przegap żadnej akcji, dzięki rozbudowanej kamerze FPV i precyzyjnemu sterowaniu gimbala. 

Blaster

W celu przeprowadzenia wciągającej symulacji walki S1 wyposażono w Blaster, który wykorzystuje światło LED do wyznaczenia trajektorii lotu.

Pancerz z inteligentnymi czujnikami

S1 wyposażony jest w sześć inteligentnych paneli pancerza, które mogą wykrywać uderzenia kulek żelowych i wiązek podczerwieni. System S1 na bieżąco analizuje te trafienia w czasie rzeczywistym i włącza je do rozgrywki. 

Kiedy już omówiliśmy podstawowe elementy konstrukcji, zajmijmy się tym, co możemy zrobić z RoboMasterem S1!

Edukacja i programowanie

RoboMaster S1 obsługuje programowanie w środowisku Scratch i w języku Python, pozwalając użytkownikom na zastosowanie pojęć matematycznych i fizycznych z technologią AI. Użytkownicy mogą programować funkcje S1, takie jak efekty świetlne, ruch gimbala oraz wiele innych.

Dzięki 46 konfigurowalnym komponentom, sześciu portom modulacji szerokości impulsu (PWM) i obsługiwanym akcesoriom, S1 jest fantastycznym sposobem na wprowadzenie do świata robotyki, programowania i sztucznej inteligencji.

Droga do mistrzostwa

RoboMaster S1 posiada również interaktywny program nauczania, oparty na ekscytujących lekcjach programowania i kursach opartych na zadaniach. Dzięki projektom zarówno dla początkujących, jak i ekspertów RoboAcademy oferuje różne filmy wideo i przewodniki. Teraz, każdy może z łatwością nauczyć się podstaw robotyki, jednocześnie dobrze się bawiąc. 

Sztuczna Inteligencja

S1 posiada sześć programowalnych modułów AI, co pozwala użytkownikom zapoznać się dokładnie z technologią jutra.

Rozpoznawanie linii

S1 można zaprogramować tak, żeby podążał ścieżką niestandardową, opartą na wiedzy matematycznej i fizycznej stosowanej w programowaniu. 

Rozpoznawanie markerów wizyjnych

Za pomocą funkcji rozpoznawania znaczników wizyjnych, S1 może wykonać określone ruchy po rozpoznaniu cyfr, liter i znaków specjalnych.

Rozpoznawanie klaskania

S1 potrafi rozpoznać klaskanie, co pozwala na zaprogramowanie unikalnych, responsywnych funkcji. 

Rozpoznawanie gestów

W celu zwiększenia kreatywności przy programowaniu S1 jest również w stanie rozpoznawać gesty.

Rozpoznawanie innych robotów S1

Dla praktycznego zaprezentowania technologii AI S1 jest w stanie rozpoznać inne roboty S1, dając więcej możliwości rozgrywki.

Rozpoznawanie ludzi

S1 jest w stanie również śledzić wybraną osobę, korzystając z zaawansowanej technologii systemu wizyjnego.

Montaż RoboMaster S1

Kompletny przewodnik instalacji oferuje użytkownikom możliwość lepszego zrozumienia technologii budowy robotów i dostosowania S1 za pomocą unikalnych funkcji. 

Tryb dla jednego gracza

Tryb pierwszoosobowy (FPV) daje użytkownikom ekscytującą i wciągającą perspektywę. Dzięki wielu metodom obsługi takim jak, aplikacja RoboMaster, gyro, gamepad, lub myszka i klawiatura, S1 daje użytkownikom kilka wygodnych możliwości sterowania dla wygody i precyzji. 

Blaster

S1 wyposażony jest w Blaster, który wykorzystuje światła LED do wyznaczania trajektorii lotu. Użytkownicy mogą strzelać żelowymi kulkami lub wiązkami podczerwieni, doświadczając intensywnych dźwięków i odrzutu. Blaster korzysta z nietoksycznych żelowych kulek i posiada ograniczenia dotyczące szybkości i kąta, z którego można wystrzelić, zapewniając zwiększone bezpieczeństwo.

Ćwiczenia na nieruchomym celu

W teście szybkości i zwinności, ten tryb rozgrywki wymaga od użytkowników strzelania do markerów wizyjnych za pomocą wirtualnych wiązek podczerwieni w ograniczonym czasie. Każda kolejna gra staje się coraz bardziej wymagająca, a gracze mogę rywalizować ze sobą dzięki aplikacji RoboMaster.

Wyścig ze strzelaniem

Podejmij wyzwanie i przetestuj swoje umiejętności. W tym trybie rozgrywki, markery wizyjne są rozłożone, a użytkownicy muszą połączyć swoje zdolności w manewrowaniu i strzelaniu.

Tryb wieloosobowy

Wyścig

Użytkownicy mogą budować swoją arenę, korzystając z markerów wizyjnych i doświadczyć ekscytujących trybów multiplayer z S1. W trybie Wyścig w grze wieloosobowej możesz rywalizować z przeciwnikami na własnoręcznie zaprojektowanych torach, korzystając ze zdolności specjalnych, takich jak ekstremalna prędkość.

Każdy na każdego

W tym trybie rozgrywki zwycięzca bierze wszystko. Wykorzystaj wcześniej zaprogramowane umiejętności, żeby uzyskać przewagę nad konkurencją w tym trybie, który wykorzystuje pancerz z inteligentnymi czujnikami i unikalny system sędziowski.

Rozwijanie umiejętności niestandardowych

Wiedza to potęga, a S1 pozwala użytkownikom na zastosowanie wiedzy zdobytej w szkole, w celu opracowania własnego, niestandardowego zaprogramowania robota, które może być wykorzystane do osiągnięcia przewagi w różnych trybach rozgrywki.

Robomaster S1: Naucz się wygrywać

RoboMaster S1 jest robotem edukacyjnym, który pobudza potencjał programistyczny każdego ucznia. Dzięki potężnej technologii AI, programowalnym komponentom i ekscytującym trybom rozgrywki, S1 pozwala na kreatywność oraz przekraczanie granic własnych możliwości. 

pixel