Jak drony DJI mogą zwiększyć sprzedaż w branży nieruchomości?

Specjaliści z branży nieruchomości stale dostosowują się do zmieniających się trendów i wciąż poszukują nowych narzędzi, które pomogą im wyróżnić się na tle konkurencji. Kluczowym elementem skutecznego przyciągania uwagi klientów jest oczywiście jakość zdjęć i filmów promocyjnych. W tym kontekście drony DJI mogą stać się prawdziwymi asami w rękawie agentów, otwierając przed nimi niemal nieograniczone możliwości. Dowiedz się, jak bezzałogowce zmieniają zasady gry w branży nieruchomości.

Dron DJI Air 3 na kamieniu

Drony w branży nieruchomości

Warto mieć świadomość, że obecnie drony znajdują mnóstwo zastosowań w wielu branżach – używa się ich nie tylko do robienia pięknych zdjęć krajobrazów. Ze względu na ich zaawansowane funkcje i możliwości bezzałogowce są coraz chętniej wykorzystywane przez specjalistów z różnych dziedzin.

Nie inaczej jest z branżą nieruchomości. Chyba każdy agent wie, że najlepiej sprzedają się właśnie te obiekty, których zdjęcia i filmy reklamowe odpowiednio pokazują ich zalety, a przy tym są profesjonalnie zrealizowane. Zapierające dech w piersiach ujęcia z lotu ptaka mogą znacząco uatrakcyjnić każdą ofertę, a ponadto pozwalają podkreślić te atuty budynków i działek, które z ziemi są w zasadzie niewidoczne. Sprawdźmy, jak drony DJI pomagają w tej branży!

Dron DJI Inspire 3 leci nad górami pokrytymi śniegiem w kierunku dużej budowli

Zwiększenie atrakcyjności oferty

W ofertach biur nieruchomości w Polsce i na całym świecie coraz częściej można trafić na zdjęcia i filmy wykonane za pomocą drona. Nie bez powodu – takie materiały reklamowe mogą skutecznie zachęcić klienta do zakupu i szybkiej przeprowadzki. W ten sposób agencja jest w stanie wyróżnić swoją ofertę na tle tysiąca innych – osoby zainteresowane kupnem domu najczęściej wciąż widzą te same, zwyczajne ogłoszenia z fotografiami zrobionymi smartfonem lub w najlepszym wypadku aparatem.

Zaprezentowanie nieruchomości na profesjonalnym zdjęciu lub filmie z lotu ptaka pozwoli przyciągnąć uwagę potencjalnego nabywcy. Spektakularne ujęcie rodem z Hollywood, wirtualne wycieczki po sprzedawanym obiekcie – możliwości są naprawdę duże!

Dron DJI Mini 4 Pro leci w pobliżu śródziemnomorskiej wyspy

Pokazanie zalet nieruchomości niewidocznych z ziemi

Wiele nieruchomości ma takie zalety, których właściwie nie da się pokazać z poziomu ziemi. W takiej sytuacji drony okazują się nieocenioną pomocą. Dzięki nim agencja jest w stanie zaprezentować swoim klientom takie atuty obiektów jak na przykład świetnie wykonany dach, zachwycająca elewacja, fantazyjnie zaplanowany ogród czy nietypowy kształt basenu. Warto korzystać z takich możliwości – w końcu im więcej zalet możemy przedstawić w ofercie, tym lepiej!

Śródziemnomorska wyspa widziana z lotu ptaka

Przedstawienie atutów lokalizacji

Zdarza się, że na sprzedaż wystawiane są nieruchomości położone na naprawdę pięknych obszarach. Piękna działka na skraju lasu, willa nieopodal malowniczej plaży, domek znajdujący się w najładniejszej części miasta – w takich sytuacjach warto zaprezentować całą okolicę, a nie tylko najbliższe otoczenie. Ujęcia z drona pozwalają pokazać wszystkie zalety lokalizacji takie jak reprezentacyjne obiekty w pobliżu, dostęp do głównych dróg czy ukształtowanie terenu. Oferta zawierająca tego typu materiały reklamowe ma szansę trafić do potencjalnego klienta o wiele szybciej niż zwykłe zdjęcia wykonane smartfonem!

Dron DJI Mini 4 Pro leci nad wodą

Dokładniejsze zaprezentowanie nieruchomości klientowi

Za pomocą drona da się na przykład dokładnie i bezpiecznie zbadać dach lub elewację budynku – dzięki temu można pokazać klientowi, że nie ma tam żadnych usterek, które trzeba będzie naprawić. Bardziej zaawansowane bezzałogowce umożliwiają też precyzyjny pomiar powierzchni działki i jej kształtu. To doskonały sposób na dostarczenie potencjalnemu nabywcy wszystkich informacji, które go interesują.

Kiedy najlepiej sprawdzają się zdjęcia i filmy z lotu ptaka?

Ujęcia wykonane za pomocą drona najlepiej sprawdzają się w wypadku dużych domów z basenami, ogrodami czy tarasami. Będą też idealne w wypadku atrakcyjnie położonych nieruchomości, na przykład w górach, nad morzem czy pod lasem. Duża ilość zieleni, piękne plenery – wszystko to doskonale prezentuje się z lotu ptaka.

Człowiek trzyma w rękach aparaturę sterującą do drona

Drony w branży nieruchomości – o czym należy pamiętać?

Decydując się na wykorzystanie drona do przygotowania atrakcyjnej oferty, warto pamiętać o kilku rzeczach.

Po pierwsze, przepisy. Nie wszędzie można latać dronami, a w niektórych miejscach obowiązują szczególne zasady, których należy przestrzegać. Dlatego przed każdym lotem koniecznie trzeba sprawdzić obowiązujące reguły i się do nich stosować.

Po drugie, model drona. Agenci nieruchomości, którzy chcą wzbogacić swoją ofertę ujęciami z lotu ptaka, powinni zaopatrzyć się w odpowiedni sprzęt. Nie wszystkie urządzenia się do tego nadają – warto wybrać takie, które oferuje przede wszystkim wysokiej klasy kamerę z dobrą stabilizacją. Nikt chyba nie chce, żeby materiały przedstawiające piękny dom i okolicę wyszły nieostre i rozmazane. Co więcej, osoby, które chcą uniknąć dodatkowych formalności, mogą zaopatrzyć się w model o wadze poniżej 250 g – wtedy wystarczy się zarejestrować i umieścić na dronie swój numer operatora.

Jaki sprzęt będzie dobrym wyborem? Warto zdecydować się na przykład na DJI Mini 4 Pro, który waży mniej niż 249 i pozwala nagrywać w 4K. Osoby, którym zależy na jeszcze lepszej jakości obrazu, mogą postawić na DJI Air 3, który jest wyposażony w dwie kamery, lub DJI Mavic 3 Pro z trzema obiektywami.

Dron DJI Mavic 3 Pro leci nad polem ze zbożem

Drony DJI – nowa era wizualizacji w branży nieruchomości

Jak widać, drony mogą przyczynić się do znaczącego zwiększenia sprzedaży w branży nieruchomości. Pozwalają pokazać oferowaną działkę z niecodziennej perspektywy, zaprezentować atuty jej lokalizacji, a nawet przedstawić jej ukryte zalety. Takie rozwiązania cieszą się coraz większą popularnością – i nie bez powodu!

Polecane

pixel