DJI Care Refresh za granicą – co musisz wiedzieć, zanim zabierzesz drona na wakacje

2025-04-23

Zastanawiasz się, czy możesz skorzystać z DJI Care Refresh, jeśli Twój dron, gimbal lub kamera ulegnie uszkodzeniu podczas zagranicznej podróży? To jedno z najczęstszych pytań zadawanych przez użytkowników sprzętów DJI przed wyjazdem za granicę. W tym artykule znajdziesz jasne odpowiedzi, praktyczne przykłady i najważniejsze zasady, które warto znać, zanim wyruszysz w drogę!

 

Dron DJI Mini 4 Pro przelatujący nad wodą obok miasteczka na malowniczym wybrzeżu.

Spis treści

  1. Na jakiej zasadzie działa DJI Care Refresh?
  2. Wyjątki – kiedy DJI Care Refresh działa globalnie?
  3. Jak to wygląda w praktyce? Cztery przykładowe sytuacje
  4. Co trzeba zapamiętać? Podsumowanie
  5. Masz pytania? Skontaktuj się z supportem DJI

Na jakiej zasadzie działa DJI Care Refresh?

DJI Care Refresh to specjalny pakiet serwisowy, który w razie awarii umożliwia odpłatną wymianę uszkodzonego sprzętu na nowy (maksymalnie dwa razy w roku). W teorii wszystko brzmi prosto, ale w praktyce bardzo ważny jest jeden szczegół – usługa działa wyłącznie w kraju lub regionie, w którym została zakupiona. Co to oznacza?

 

  • Jeśli kupisz drona i DJI Care Refresh w Polsce, usługa będzie działać tylko w obrębie regionu Europa – możesz skorzystać z niej na przykład w Hiszpanii czy w Niemczech, ale w USA lub Japonii już nie.
  • Jeśli kupisz drona w USA, to pakiet DJI Care Refresh musi zostać kupiony i aktywowany również w USA – i tylko tam będzie można z niego korzystać.

Obecnie regiony objęte usługą Care Refresh to kraje Unii Europejskiej, USA, Kanada, Wielka Brytania, Szwajcaria, Norwegia, Australia, Meksyk, Hongkong, Tajwan, Japonia, Korea Południowa, Chiny kontynentalne i Makau. W innych miejscach pakiet serwisowy nie jest dostępny.

 

DJI jasno zaznacza, że sprzęt i pakiet serwisowy DJI Care Refresh muszą być kupione w tym samym regionie. W przeciwnym razie, nawet jeśli masz aktywną usługę, wymiana nie zostanie zrealizowana.

 

Dron DJI Mini 3 Pro przelatujący na tle gór i niebieskiego nieba.

Wyjątki – kiedy DJI Care Refresh działa globalnie?

Choć standardowo DJI Care Refresh działa tylko w kraju lub regionie zakupu, istnieje ważna grupa wyjątków. Wybrane urządzenia objęte są tak zwanym globalnym wsparciem – obecnie dotyczy to następujących produktów: DJI RS 4 Mini, DJI Osmo Mobile 7, DJI Osmo Mobile 7P, DJI Osmo Action 5 Pro, DJI RS 4, DJI RS 4 Pro, DJI Osmo Pocket 3, DJI Osmo Action 4, DJI RS 3 Mini, DJI Osmo Mobile 6, DJI Osmo Mobile SE, DJI Osmo Action 3, DJI Action 2, DJI OM 4, DJI OM 4 SE, DJI OM 5, DJI RS 2, DJI RSC 2, DJI RS 3, DJI RS 3 Pro i DJI Pocket 2.

 

W przypadku tych modeli, jeśli urządzenie zostało zakupione u oficjalnego sprzedawcy lub w sklepie DJI, a plan Care Refresh jest poprawnie aktywowany, można skorzystać z wymiany w dowolnym autoryzowanym punkcie serwisowym DJI na całym świecie. Niezbędne jest oczywiście spełnienie warunków gwarancyjnych i posiadanie ważnego dowodu zakupu.

 

W praktyce, podróżując z gimbalem czy kamerą sportową, masz znacznie większą elastyczność niż w przypadku dronów. Warto jednak i tak przed wyjazdem sprawdzić, czy w kraju docelowym działa odpowiedni punkt serwisowy i czy Twój produkt jest tam obsługiwany w ramach Care Refresh.

 

Mężczyzna w kurtce i goglach narciarskich z kamerą DJI Osmo Action 5 Pro przymocowaną do kasku.

Jak to wygląda w praktyce? Cztery przykładowe sytuacje

Zasady zasadami, ale najlepiej widać wszystko na przykładach. Poniżej znajdziesz cztery różne scenariusze, które pokazują, kiedy możesz bez problemu skorzystać z Care Refresh, a kiedy trzeba szukać innych rozwiązań. Jeśli planujesz podróż z dronem lub innym sprzętem DJI, takie sytuacje warto znać!

 

Przypadek 1: Polska → Japonia z dronem DJI Mini 4 Pro


Dron został kupiony w Polsce, a następnie zgodnie z zasadami powiązano go z usługą Care Refresh. Podczas wakacji w Japonii dochodzi do uszkodzenia – urządzenie zderza się z drzewem. Użytkownik próbuje zgłosić wymianę, ale okazuje się, że nie może tego zrobić. Japonia to inny region geograficzny, więc mimo ważnego planu usługa nie zostanie zrealizowana. Rozwiązanie? Odpłatna naprawa na miejscu lub wymiana w ramach Care Refresh po powrocie do Europy.

 

Przypadek 2: Polska → Niemcy z tym samym dronem


Ten sam DJI Mini 4 Pro z planem Care Refresh zakupionym w Polsce, ale tym razem awaria przytrafia się podczas wyjazdu na praktyki do Niemiec. W tym przypadku wszystko przebiega zgodnie z planem – Niemcy, podobnie jak Polska, należą do regionu Europa. W związku z tym wymiana w ramach Care Refresh może zostać zrealizowana w jednym z europejskich punktów serwisowych DJI.

 

Dron DJI Mini 4 Pro w locie na tle zielonych pagórków.

Przypadek 3: Polska → Tajlandia z dronem DJI Neo

 

Tym razem użytkownik leci z dronem do kraju, w którym usługa DJI Care Refresh w ogóle nie jest dostępna. Nawet jeśli sprzęt i plan pochodzą z tego samego regionu (na przykład z Azji), nie będzie można zrealizować wymiany na miejscu. W takim przypadku pozostaje załatwić sprawę po powrocie do domu.

 

Przypadek 4: Polska  → USA z gimbalem DJI Osmo Mobile 7


DJI Osmo Mobile 7 to jeden z produktów objętych globalnym wsparciem DJI Care Refresh. Urządzenie zostało kupione w Polsce i poprawnie powiązane z pakietem serwisowym. W trakcie wyjazdu do USA dochodzi do jego uszkodzenia – wpada do wody. Użytkownik kontaktuje się zatem z lokalnym serwisem DJI i, po ustaleniu, że spełnia wszystkie warunki usługi, dowiaduje się, że może zrealizować wymianę w Stanach Zjednoczonych – mimo że produkt i Care Refresh zostały zakupione w Europie.

 

Mężczyzna i kobieta nagrywający wideo na plaży za pomocą smartfona na gimbalu DJI Osmo Mobile 7.

Co trzeba zapamiętać? Podsumowanie

 

Dużo informacji naraz? Spokojnie – w ramach podsumowania na koniec zebraliśmy najważniejsze kwestie, które trzeba mieć na uwadze przed wyjazdem. Krótko i konkretnie – o tym musisz pamiętać:

 

  1. W przypadku dronów DJI Care Refresh nie działa globalnie – ochrona jest dostępna tylko w kraju lub regionie zakupu.
  2. Kamery i gimbale DJI w większości są objęte międzynarodowym wsparciem.
  3. Urządzenie i usługa DJI Care Refresh muszą być kupione w tym samym kraju lub regionie.

Masz pytania? Skontaktuj się z supportem DJI

Każdy przypadek może być inny – zwłaszcza jeśli sprzęt był kupiony poza krajem zamieszkania, a plany podróży są bardziej złożone. W takich sytuacjach najlepiej skontaktować się z bezpośrednio z działem obsługi klienta DJI. Nasi specjaliści chętnie odpowiedzą na Twoje pytania i rozwieją wszelkie wątpliwości. Zapraszamy do kontaktu!

 

Dron DJI Mini 4 Pro przelatujący na tle zielonych wzgórz i akweduktu.

DJI Care Refresh zapewnia wygodę, ochronę i spokój ducha – pod warunkiem, że działa tam, gdzie akurat jesteś. Teraz już wiesz, kiedy możesz bez problemu z niej skorzystać, a kiedy lepiej mieć jakiś plan B. Życzymy udanych podróży!

Pokaż więcej wpisów z Kwiecień 2025

Polecane

pixel