Zgubiłeś drona? Sprawdź, co zrobić przy Flyaway
Twój dron nagle przestał reagować i zniknął z pola widzenia? A może urządzenie uległo kolizji, spadło na ziemię i nie jesteś w stanie go znaleźć? Niestety, wypadki się zdarzają. Na szczęście DJI oferuje konkretne rozwiązania, które pomogą Ci sprawnie poradzić sobie z utratą urządzenia. Dowiedz się, co zrobić w przypadku zgubienia drona, jak zgłosić taką sytuację DJI i jak działa usługa Flyaway!

Spis treści
- Pierwsze kroki – skorzystaj z funkcji Find My Drone i spróbuj odzyskać drona
- Nie udało się odzyskać drona? Zgłoś utratę sprzętu do DJI
- Wygeneruj raport Flyaway
- Usługa Flyaway w ramach DJI Care Refresh – otrzymaj nowego drona
Pierwsze kroki – skorzystaj z funkcji Find My Drone i spróbuj odzyskać drona
Jeśli nie jesteś w stanie znaleźć swojego drona, pierwszym krokiem powinno być uruchomienie z funkcji Find My Drone w aplikacji DJI Fly. Dzięki niej możesz sprawdzić ostatnią lokalizację urządzenia, a także włączyć sygnał dźwiękowy. Jak skorzystać z tej opcji?
- Włącz aplikację DJI Fly i przejdź do zakładki Profile.
- Wybierz opcję Find My Drone.
- Aplikacja przeniesie Cię do mapy, na której zobaczysz swoje aktualne położenie, ostatnie miejsce, w którym dron miał sygnał, oraz jego współrzędne GPS.
- Zbliż się do wskazanego miejsca. Jeśli dron nadal ma zasilanie i jest w stanie połączyć się z kontrolerem, możesz kliknąć Start Flashing and Beeping, aby urządzenie zaczęło migać i wydawać sygnał dźwiękowy. To ułatwi Ci jego lokalizację!
- W razie potrzeby kliknij Use Other Maps, aby włączyć nawigację w innej aplikacji z mapami i jeszcze bardziej ułatwić sobie znalezienie drogi do drona.
Szukając drona, pamiętaj przede wszystkim o swoim bezpieczeństwie. Nie próbuj odzyskiwać sprzętu z trudno dostępnych lub niebezpiecznych miejsc, takich jak dachy, zbiorniki wodne czy strome zbocza.

Nie udało się odzyskać drona? Zgłoś utratę sprzętu do DJI
Jeśli mimo prób nie udało Ci się zlokalizować drona, zgłoś jego utratę. DJI udostępnia specjalny formularz, w którym należy opisać całe zdarzenie. Dzięki temu producent może ocenić sytuację i zaproponować odpowiednie rozwiązanie. Jak zgłosić zaginięcie drona?
- Wejdź na stronę https://repair.dji.com/pl/repair/flyaway-apply.
- Wprowadź numer seryjny drona – znajdziesz go na opakowaniu lub w aplikacji DJI Fly (Profile > Device Management).
- Jeśli masz wykupioną usługę DJI Care Refresh, w tym miejscu pojawi się informacja o dostępnych wymianach w ramach Flyaway – więcej informacji na ten temat znajdziesz w dalszej części artykułu.
- Potwierdź model drona i przejdź dalej.
- Krótko opisz, co się stało – w jakich warunkach nastąpiło zaginięcie, co się działo, czy dron zderzył się z przeszkodą, jakie operacje były wykonywane (na przykład popychanie lewego drążka). Dodatkowo podaj datę i godzinę wypadku oraz powiązane konto w aplikacji. Jeśli to możliwe, prześlij też zdjęcia lub filmy przedstawiające sytuację.
- Potwierdź swoje dane adresowe – podaj dane i adres do ewentualnej wysyłki sprzętu.
Po przesłaniu formularza DJI skontaktuje się z Tobą, aby przedstawić Ci możliwe rozwiązania – zazwyczaj następuje to w ciągu 2-3 dni roboczych.
W przypadku, gdy ktoś znajdzie Twojego drona i prześle go do serwisu DJI, firma bezpośrednio się z Tobą skontaktuje i poinformuje o dalszych krokach.

Wygeneruj raport Flyaway
Kolejnym ważnym krokiem jest wygenerowanie tak zwanego raportu Flyaway (DJI Care Flyaway Aircraft Report). Kiedy to zrobisz, Twój dron zostanie zablokowany – nie będzie się dało go używać. Dzięki temu masz pewność, że nawet jeśli urządzenie trafi w niepowołane ręce, i tak nikt z niego nie skorzysta.
Raport Flyaway można utworzyć dla większości modeli dronów DJI, w tym: DJI Flip, DJI Air 3S, DJI Neo, DJI Mini 4K, DJI Avata 2, DJI Mini 4 Pro, DJI Air 3, DJI Mavic 3 Pro, DJI Mavic 3 Classic, DJI Avata, DJI Mavic 3, DJI Air 2S, DJI Mini 3, DJI Mini 3 Pro, DJI Mini 2, DJI Mini 2 SE i DJI Mini SE.
Jak wygenerować taki raport? Wystarczy wykonać następujące kroki:
- Włącz aplikację DJI Fly i zaloguj się na swoje konto DJI powiązane z dronem – upewnij się, że logujesz się na to samo konto, które było użyte do aktywacji drona. W przypadku modeli z serii DJI Avata i DJI FPV konieczne będzie połączenie gogli ze smartfonem za pomocą odpowiedniego kabla.
- Przejdź do zakładki Profile, a następnie Device Management – znajdziesz tam listę połączonych urządzeń. Wybierz model, którego dotyczy zgłoszenie.
- Kliknij Aircraft Flyaway na dole ekranu.
- Zapoznaj się z informacjami i kliknij Next.
- Potwierdź numer seryjny drona.
- Potwierdź utratę drona, klikając “Confirmed Lost”.
- Po 10-sekundowym odliczaniu, w trakcie którego możesz jeszcze anulować cały proces, raport zostanie zapisany.
I to wszystko! Gdy pojawi się komunikat “Flyaway aircraft report confirmed”, to oznacza, że raport został wygenerowany, a Twoje urządzenie jest już zablokowane.

Usługa Flyaway w ramach DJI Care Refresh – otrzymaj nowego drona
Masz wykupiony pakiet DJI Care Refresh? W jego ramach obowiązuje również usługa Flyaway, która w razie utraty drona pozwala otrzymać nowe urządzenie w zamian za opłatę serwisową. Dla przykładu, w przypadku modelu DJI Neo będzie to 569 zł, a w przypadku DJI Mini 4 Pro – 1275 zł. Jest to zatem znacznie mniejszy koszt niż przy zakupie kolejnego sprzętu!
Jakie masz możliwości? Roczny plan DJI Care Refresh umożliwia jedną wymianę w ramach Flyaway, a plan dwuletni – maksymalnie dwie.
Usługa Flyaway jest obecnie dostępna dla następujących modeli dronów: DJI Flip, DJI Air 3S, DJI Neo, DJI Mini 4K, DJI Avata 2, DJI Mini 4 Pro, DJI Air 3, DJI Mavic 3 Pro, DJI Mavic 3 Classic, DJI Avata, DJI Mavic 3, DJI Air 2S, Mavic Air 2, DJI Mini 3, DJI Mini 3 Pro, DJI Mini 2, DJI Mini 2 SE i DJI Mini SE.
Uwaga: aby skorzystanie z usługi Flyaway było możliwe, dron musi być powiązany z Twoim kontem DJI oraz z aparaturą sterującą.
Jak przebiega wymiana?
- Sprawdź status usługi DJI Care Refresh – upewnij się, że Twój plan nadal jest ważny i że pozostały dostępne wymiany. Aby to zrobić, wystarczy zalogować się na swoje konto na stronie https://service.dji.com/djicare/coverage (upewnij się, że wybrany jest odpowiedni kraj i język – Poland / English).

- Upewnij się, że został wygenerowany raport Flyaway.
- Poczekaj na kontakt ze strony DJI lub skontaktuj się samodzielnie – po zgłoszeniu utraty drona i wygenerowaniu raportu możesz poczekać, aż DJI skontaktuje się z Tobą, lub samodzielnie przekazać informację, że chcesz skorzystać z wymiany.
- W ciągu 1-2 dni roboczych otrzymasz ofertę z kosztem wymiany. Po jej zaakceptowaniu i opłaceniu DJI wyśle Ci nowe urządzenie.
A co jeśli w międzyczasie Twój dron się odnajdzie? Nic straconego – wystarczy skontaktować się z DJI W celu anulowania raportu Flyaway i wycofania zgłoszenia. Jeśli jednak zapłacisz już za wymianę i procedura zostanie rozpoczęta, nie będzie możliwości jej anulowania.

Zgubienie drona może być stresujące, ale bez paniki. Najważniejsze to zachować spokój, skorzystać z dostępnych narzędzi i postępować zgodnie z procedurami. Warto je znać i stosować, gdy zajdzie taka potrzeba!
Polecane
